На Галичин станом на лто 1939 року "торпеди" обслуговували маршрути "Львв-Стрий-Дрогобич-Борислав", "Львв-Галич-Станславв [¶вано-Франквськ]-Коломия", "Львв-Красне-Золочв-Тернопль" згаданий на початку тексту "Тернопль-Чорткв-Залщики".
Перш "торпеди" поднували Кракв з модним курортом Закопане. В 1936 роц позд прохав цю вдстань (150 км) за 2 години й 18 хвилин - рекорд, не побитий дос. Пзнше були вдкрит рейси "Кракв-Варшава", "Варшава-Катовце", "Варшава-Лодзь", "Львв-Закопане" та нш.
Офцйно "люкс-торпеди" називалися Pociąg Motorowo-Ekspresowy MtE - "експрес-позд з двигуном внутршнього згорання". Побачивши перспективнсть такого транспорту, польська промисловсть взялася виробляти й нш автомотриси - хоч без упзнаваного дизайну, але з гарними показниками швидкост.
Польська "Люкс-торпеда" на карпатському курорт Закопане. 1936-38 рр.
Така конструкця дозволяла уникати тривалого маневрування на вузлових станцях, коли потяг мав рухатися в протилежний бк. Не треба було вдчплювати переганяти локомотив. Кабни в обидвох кнцях вагону з'днувалися свтловою звуковою сигналзацю.
Швидкий рух забезпечувала наявнсть двох кабн - в протилежних кнцях "торпеди". В кожному з них сидв машинст, який керував "свом" двигуном.
Середня швидксть при застосуванн автомотрис була значно вищою, нж у звичайних паротягв. Так, швидкий позд на длянц Львв-Красне долав за годину 75 км. А при використанн автомотрис середня швидксть на цих длянках дорвнювала 90 км/год.
Швидкост справд були неабияк. Максимальна досягала 120 км/год, але конструкцйна в експлуатац була встановлена 115 км/год. Загалом же швидксть руху сягала 100-105 км/год.
У цих автомотрис диск колеса спирався на бандаж через пневмошину автомобльного зразка, поясню газета УЗ . Це покращувало плавнсть ходу та зменшувало динамчн навантаження на рейки, що було важливо при високих швидкостях руху.
У мжвоннй же Польщ псля перших успшних випробовувань австрйсько "торпеди" взялися адаптувати до мсцевих потреб. З 1936 року ц автомотриси будувалися вже на польському завод Fablok, оснащуючись бльш потужними дизельними двигунами, розташованими попереду кабни машинста - по одному з кожного боку.
Щось подбне робить ниншня укранська влада, тльки замсть купити один позд - а потм на його баз розробити втчизняний продукт на втчизняних заводах - в Укран ноземного пдпримства.
Перша "Люкс-торпеда" була збудована у 1933 роц в Австр фрмою Аustro-Daimler-Puch. Польський уряд, бажаючи розвинути залзничн перевезення пдняти занепадаючу промисловсть, купив одну мотрису, а потм лцензю на не.
Австрйська "Люкс-торпеда" на Краквському вокзал. Фото орнтовно 1938 року
"Ракетний" дизайн вагону був ультрасучасним як на 1930-т роки коли потяг проходив повз станцю, вн привертав загальну увагу. Аеродинамчна форма вдсутнсть паротяга вдповдного стовпа диму радикально вдрзняли "торпеду" вд тодшнх поздв.
була так званою "автомотрисою" - вагоном з вбудованим двигуном внутршнього згорання. На ниншнй "Укрзалзниц" такий транспорт називаться рейковим автобусом. Сама "торпеда" теж виглядала як гбрид автобуса й лмузину.
Про це нагадав користувач Фейсбуку . "¶сторична Правда" збрала детальншу нформацю про швидксний рух на Льввськй залзниц у мжвонн часи.
Поки Колеснков закупову у Коре швидксн позди, варто згадати про експрес "Люкс-торпеда", який ходив на Галичин у 1930-их. Скажмо, вдстань вд Тернополя до Залщикв вн долав за 2,5 годин. Зараз позд "Кив-Чернвц" дола за 4,5 годин...
05.04.2012 _ Павло Солодько
Швидксн рейков автобуси на Галичин у 1930-их
Швидксн рейков автобуси на Галичин у 1930-их | ¶сторична правда
Комментариев нет:
Отправить комментарий